Проект рішення Самбірської районної ради Про встановлення ставок фіксованого податку з доходів фізичних осіб
С АМБІРСЬКА РАЙОННА РАДА
РІШЕННЯ (ПРОЕКТ)
Розглянувши лист фінансового управління Самбірської районної державної адміністрації від 03.03.2008 року № 121, у відповідності до Закону України „Про податок з доходів фізичних осіб» від 22.05.2003 року, Закону України „Про внесення змін до Декрету Кабінету Міністрів України „Про прибутковий податок з громадян” від 13.02.1998 року № 129/98-ВР, ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та враховуючи висновки постійної комісії з питань економічної політики, транскордонної співпраці, розвитку підприємництва та інвестицій і комісії з питань фінансів та планування бюджету, з метою збільшення надходжень до місцевого бюджету району, Самбірська районна рада
ВИРІШИЛА:
-
1. Вважати такими, що втратили чинність з 01.01.2009 року рішення сесій районної ради від 02.06.1998 року № 7, від 16.06.2000 року № 7, від 24.06.2005 року № 192, від 07.10.2005 року № 205.
-
2. Встановити ставки фіксованого податку з доходів фізичних осіб, які здійснюють підприємницьку діяльність без створення юридичної особи на території Самбірського району:
-
– для підприємців, що реалізовують виключно україномовні газети та журнали – 35 грн.
-
– для підприємців, що реалізовують канцелярські товари українського виробництва, виключно україномовні книги – 65 грн.
-
– для підприємців, що реалізовують продовольчі товари виключно українського виробництва, – 100 грн.
-
– для підприємців, що реалізовують іншомовні книги, газети та журнали – 100 грн.
-
– для підприємців, що реалізовують продовольчі товари переважно іноземного виробництва – 100 грн.
-
– для підприємців, що реалізовують квіти та вазони, непродовольчі товари, галантерейні вироби – 100 грн.
-
– для підприємців, що реалізовують товари із шкіри та хутра, шкіряного взуття – 100 грн.
-
– для підприємців, що реалізовують товари, які були в користуванні – 70 грн.
-
– для підприємців, що реалізовують мітли – 40 грн.
-
– для підприємців, що реалізовують м’ясо і м’ясні вироби – 100 грн.
-
3. Дане рішення набуває чинності з 01.01.2009 року.
4. Контроль за повнотою, правильністю та своєчасністю сплати фіксованого податку здійснюється державною податковою інспекцією у Самбірському районі та фінансовим управлінням Самбірської районної державної адміністрації.
5. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань фінансів та планування бюджету (І. Несторак).
Голова районної ради Ігор Максимів
Аналіз регуляторного впливу
проекту рішення Самбірської районної ради «Про встановлення ставок фіксованого податку з доходів фізичних осіб»
1. Опис проблеми, яку планується розв’язати.
Проект рішення Самбірської районної ради «Про встановлення ставок фіксованого податку з доходів фізичних осіб» підготовлено у відповідності до Закону україни «Про податок з доходів фізичних осіб» від 22.05.2003р., Закону України «Про внесення змін до Декрету Кабінету Міністрів України «Про прибутковий податок з громадян» від 13.02.1998р. №129/98-ВР та згідно з вимогами Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Проблема, яку планується розв’язати шляхом запровадження запропонованого регуляторного акта виникає з потреби збільшення грошових надходжень до місцевого бюджету.
2. Цілі регулювання.
Метою прийняття запропонованого рішення є поповнення дохідної частини місцевого бюджету за рахунок збільшення обсягів надходжень фіксованого податку від суб’єктів підприємницької діяльності.
3. Опис альтернатив запропонованому регуляторному акту.
Альтернативою запропонованому регуляторному акту є залишити розміри ставок податку без змін. Застосування цієї альтернативи на даний час не вирішує проблеми, яку планується розв’язати.
Прийняття районною радою нормативно-правового акту – Рішення «Про встановлення ставок фіксованого податку з доходів фізичних осіб».
Перша альтернатива не прийнятна через те, що за умови збереження діючих ставок не буде у достатній мірі наповнюватись місцевий бюджет.
Оцінюючи зазначені альтернативи перевага була віддана другій, через те, що в цьому випадку досягти мети можливо в коротший строк, з меншими витратами з урахуванням ситуації, яка склалася.
4. Опис механізмів для розв’язання проблеми.
Вищезазначених цілей можливо досягнути за рахунок встановлення регуляторним актом детально регламентованих розмірів ставок фіксованого податку для конкретних видів діяльності.
5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта.
Встановлення нових ставок фіксованого податку дає можливість:
-
– забезпечення надходжень до місцевого бюджету для виконання делегованих повноважень.
Непередбачуваними загрозами досягнення мети даного регуляторного акту є зовнішні фактори:
-
– непридбання торгових патентів суб’єктами підприємницької діяльності;
-
– зміни у діючому законодавстві.
6. Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акта.
Позитивним наслідком прийняття проекту рішення є наповнення дохідної частини бюджету. Прийняття даного регуляторного акту дозволить досягти встановлених цілей з мінімальними витратами для суб’єктів господарювання.
Вигоди:
Органи місцевого самоврядування та територіальні органи виконавчої влади:
-
– наповнення дохідної частини місцевого бюджету;
Суб’єкти підприємницької діяльності :
-
– можливість здійснення підприємницької діяльності за спрощеною системою оподаткування, обліку та звітності;
-
– економія на податках, які повинні сплачуватись на загальній системі;
-
– законна сплата податкових зобов’язань.
Витрати:
Органи місцевого самоврядування:
-
– процедура розробки регуляторного акту.
Суб’єкти підприємницької діяльності:
-
– тривалість внесення змін та доповнень до затвердженого переліку ставок фіксованого податку за встановленою процедурою;
-
– сплата фіксованого податку.
7. Обґрунтування терміну дії запропонованого регуляторного акта.
Термін дії акта необмежений, із можливістю внесення до нього змін та його відміни в разі зміни чинного законодавства чи в інших необхідних випадках.
8. Показники результативності регуляторного акта.
Встановлення нових розмірів ставок фіксованого податку дасть можливість збільшити дохідну частину бюджету орієнтовно на 75 тис.грн.
9. Визначення заходів, з допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта.
Базове відстеження результативності даного рішення проведено підчас підготовки проекту рішення.
Повторне відстеження результативності рішення районної ради буде здійснено через 1 рік після набрання ним чинності.
Періодичні відстеження здійснюватимуться через кожні три роки, починаючи з дня закінчення повторного відстеження.
Голова районної ради Ігор Максимів